בית הקברות היהודי הישן

כתובת: Große Hamburger Str. 26, 10115 Berlin, גרמניה

שני-שבת 7:30-17:00

ראשון 8:00-17:00

דירוג לפי 0 ביקורות:
0.0/5

בית הקברות היהודי בברלין הוא תזכורת קודרת ונוקבת לזוועות שהתרחשו במהלך השואה. בית קברות זה הוא אחד מבתי הקברות היהודיים הגדולים והמשמעותיים באירופה.

בית הקברות הוקם בשנת 1860 והיה בשימוש עד 1943 כאשר הנאצים סגרו אותו. במהלך המלחמה נגרם לבית הקברות נזק רב מהפצצות, ורבות מהמצבות נהרסו או הוסרו. לאחר המלחמה שוקם בית הקברות, ונבנתה אנדרטה לכבוד קורבנות השואה.

באנדרטה מופיע פסל בשם "החנוכיה השבורה", המסמל את הרס הקהילה היהודית בברלין במהלך המלחמה. המבקרים יכולים לראות גם את קבר האחים בו נקברו קורבנות מחנה הריכוז הסמוך.

כיום, בית הקברות היהודי בברלין משמש כמקום זיכרון לקהילה היהודית וכאזהרה לדורות הבאים על סכנות הקנאות והשנאה. זהו אתר חשוב לחינוך לשואה ותזכורת לחוסנו של העם היהודי מול טרגדיה שאין לתאר.

הזמינו כרטיסים לבית הקברות היהודי הישן

No data was found
בית הקברות היהודי הישן

טיפים לביקור בבית הקברות היהודי הישן

  1. כבדו את המצבות: המצבות בבית העלמין מהוות סמל חשוב לקבורים במקום ולמשפחותיהם. חשוב לכבד את המצבות ולהימנע מלגעת, לטפס עליהן או להשחית אותן.
  2. למד על ההיסטוריה: קח את הזמן כדי ללמוד על ההיסטוריה של בית הקברות והקהילה היהודית בברלין. זה יעזור לכם להבין את משמעות האתר ואת השפעת השואה על הקהילה.
  3. הקדישו זמן להתבוננות: בית הקברות הוא מקום חגיגי ושליו, אז הקדישו זמן להרהורים שקטים ומחשבות. זו יכולה להיות חוויה עוצמתית ומרגשת, ויכולה לעזור לך להתחבר להיסטוריה ולאנשים הקבורים שם.

טיפים ממקומיים

  1. השתתף בסיור מודרך: מקומיים רבים ממליצים להשתתף בסיור מודרך בבית הקברות, מכיוון שהוא מספק תובנה חשובה לגבי ההיסטוריה והמשמעות של האתר. מדריכים מקומיים בקיאים על בית הקברות ויכולים להציע נקודת מבט ייחודית על הקהילה היהודית בברלין.
  2. שימו לב להתנהגותכם: בית הקברות הוא מרחב קדוש, לכן חשוב לכבד את הסביבה. זה כולל הימנעות מדיבור קולני, ריצה או כל התנהגות שעלולה להפריע או לא מכבדת.
  3. התלבשו בהתאם: חשוב להתלבש בצניעות ובכבוד בעת ביקור בבית קברות יהודי. זה אומר לכסות את הכתפיים והרגליים ולהימנע מלבוש חושפני או פרובוקטיבי.

סיורים הכוללים את בית הקברות היהודי הישן

יהדות ברלין
דירוג לפי 0 ביקורות:
0.0/5

(0.0)

החל מ-30 אירו בתשלום מראש, 35 אירו בתשלום ביום הטיול למבוגר

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}